Voor de volledige voorwaarden kunt u contact met ons opnemen, wij sturen u dan een pdf van de voorwaarden die door Britz worden gehanteerd.
Rijbewijs en minimumleeftijd
Bij het ophalen moet een geldig en volledig rijbewijs voor een motorvoertuig worden getoond en moeten alle bestuurders aanwezig zijn. Als het rijbewijs niet in het Engels is, is een geaccrediteerde Engelse vertaling of een internationaal rijbewijs nodig.
Bestuurders moeten 21 jaar of ouder zijn en een volledig rijbewijs hebben, en het rijbewijs moet geldig zijn voor de gehele boekingsduur.
Het is belangrijk om het juiste land te selecteren waarin het rijbewijs is afgegeven, zodat de juiste tarieven worden berekend. Als de huurder een rijbewijs overlegt dat afkomstig is uit een ander land waar de boeking is gemaakt, kunnen extra kosten in rekening gebracht worden.
Tarief inclusief
Om het reizen zo comfortabel mogelijk te maken, zijn onze tarieven inclusief 24-uurs pechhulp, ongelimiteerde kilometers, keukenpakket, algemene uitrusting, persoonlijk pakket.
• Keukenpakket: borden, kommen, messen, vorken, lepels, flesopener, blikopener, vergiet, steelpannen, braadpannen, kookgerei, snijplank, waterkoker, broodrooster en theedoek. Elektrische apparaten worden geleverd in voertuigen die over 240V beschikken.
• Algemene uitrusting: haringen, waslijn, brandblusser, emmer, slang, stoffer en blik.
• Persoonlijk pakket: gratis beddengoed en handdoeken.
Huur op meerdere plaatsen
Als een huurder meer dan één opeenvolgende huurperiode in Australië of Nieuw-Zeeland heeft, die in totaal 21 dagen of meer bedraagt, kunnen deze worden gecombineerd om in aanmerking te komen voor huurkortingen voor langere termijn op de dagelijkse voertuigtarieven.
Kortingen
Huurders die langer dan 21 dagen reizen, ontvangen 5% korting op de dagtarieven. Dit is ook beschikbaar voor huurders met meerdere boekingen van in totaal 21+ dagen.
Wegenbelasting
De kosten voor het gebruik van de Nieuw-Zeelandse wegen worden op de weggebruikers verhaald via heffingen op de prijs van bepaalde brandstoffen of via weggebruikersheffingen (RUC). De Road User Charge Recovery Fee wordt berekend en geïnd bij teruggave van de camper op basis van de tijdens de huur afgelegde kilometers. Het tarief per 100 km is als volgt:
• 4-persoons en 6-persoons met toilet en douche: NZD 8,04
• Alle andere voertuigen: NZD 7,64
Britz behoudt zich het recht voor om de terugvorderingsvergoeding voor weggebruikers te wijzigen na tussenkomst van de overheid, zonder voorafgaande kennisgeving.
Boekingswijzigingen
Plannen kunnen soms veranderen. Als dit het geval is, worden eventuele wijzigingen in een boeking berekend op basis van het geldende tarief van de dag op het moment van boekingswijziging.
Als boekingswijziging worden beschouwd:
• Naamsverandering
• Wijzig de ophaal- of afleverdatum
• Wijzig van het ophaal- of afleverfiliaal
• Wijziging van campercategorie
• Wijziging tariefschema inclusief speciale tarieven
Wijziging van de afleverlocatie na pick-up
Als de huurder na het ophalen de drop-off locatie wil wijzigen, dient hij of zij contact op te nemen met het reserveringsteam. Het reserveringsteam zal de huurder informeren of de wijziging mogelijk is. Onder voorbehoud dat de wijziging wordt goedgekeurd, kan er een toeslag van maximaal NZD 750 van toepassing zijn.
Huurperiode verlengen
Als huurder het zo naar zijn zin heeft dat hij of zij onderweg zijn/haar boeking wil verlengen, dient hij of zij eerst contact op te nemen met het reserveringsteam. Zij adviseren of de verlenging mogelijk is en wat de bijbehorende kosten zijn. Om een verlenging veilig te stellen, moeten de extra kosten (berekend op basis van het huidige tarief van de dag) per creditcard worden betaald, inclusief alle belastingen en toeslagen, hetzij telefonisch, hetzij in een filiaal op het moment van verlenging. Eventuele bestaande langetermijnkortingen blijven van toepassing op de boeking.
Wijziging van campercategorie
De Britz campers zijn per categorie aan te vragen, niet per merk of model. Britz doet altijd zijn best om aan verzoeken te voldoen, maar behoudt zich het recht voor om de geboekte camper te vervangen door een alternatieve beschikbare camper, zonder voorafgaande kennisgeving en zonder extra kosten. Eventuele wijzigingen die aan de geboekte camper worden aangebracht en waarmee de huurder akkoord gaat, vormen geen contractbreuk en geven de huurder geen recht op restitutie.
Online check-in
Het is verplicht voor huurders om minimaal 14 dagen vóór het ophalen online in te checken bij: https://sci.thlonline.com/
Door de vereiste ophaalgegevens vóór de ophaaldatum in te vullen, ervaren huurders een soepeler en sneller ophaalproces voor de camper. Huurders moeten ook vóór het ophalen de veilig rijden- en 'Instructievideo's' bekijken via de Roadtrip-app, om te leren hoe ze hun camper moeten gebruiken.
thl Roadtrip-app
De Roadtrip-app is op maat gemaakt voor huurders die reizen in Australië en Nieuw-Zeeland. De gratis app biedt huurders alle benodigde informatie om van hun reis een geweldige ervaring te maken.
De app is ontworpen om:
• De vakantie ervaring van huurders te verbeteren door 'instructievideo's' aan te bieden voordat de camper wordt opgehaald, zodat ze vertrouwd raken met het voertuig voordat ze bij het filiaal aankomen en eventuele vragen kunnen voorbereiden.
• Huurders te informeren over het gebruik van het voertuig en veilig rijgedrag.
• Contactgegevens bij eventuele hulp met pech, e-mailmogelijkheid voor andere vragen en antwoorden op veelgestelde vragen.
• Informatie over campings en boekingsmogelijkheden.
• Geweldige aanbiedingen voor attracties en activiteiten.
• Het zoeken naar nuttige reisinformatie, zoals filiaallocaties, nabijgelegen benzinestations, dumpstations, supermarkten en geldautomaten.
Gasten kunnen de app downloaden via Google Play of de App Store.
Vervoer van en naar de luchthaven
Vestigingen bevinden zich in de buurt van grote luchthavens, waardoor ophalen en wegbrengen gemakkelijk is voor huurders. thl biedt gratis vervoer van luchthaven naar filiaal en van filiaal naar luchthaven op de dag van aankomst en vertrek voor vestigingen in Auckland, Christchurch en Queenstown.
Vestigingen
Deze vestigingen zijn gevestigd in Auckland, Christchurch en Queenstown. Voor huurders die een camper ophalen of afleveren bij het filiaal in Queenstown geldt een eenmalige locatietoeslag van NZD 260.
Openingstijden van de vestigingen en publieke feestdagen
In de onderstaande tabel vindt u de specifieke uren voor ophalen en terugbrengen.
Op Eerste Kerstdag zijn alle vestigingen gesloten. In de onderstaande tabel staan de vestigingen die open zijn op andere publieke feestdagen, maar er geldt een toeslag van NZD 120 als het ophalen en/of terugbrengen wordt geboekt op een publieke feestdag.
Boekingsduur
Tijdens een campervakantie kunnen huurders in hun eigen tempo reizen. Om ervoor te zorgen dat huurders het maximale uit hun roadtrip halen, geldt er een huurperiode van minimaal vijf dagen wanneer ophalen en terugbrengen op dezelfde vestigingslocatie plaatsvindt. Hogere minimale huurperiodes gelden als volgt en kunnen worden gewijzigd.
Aanvullende minimumperioden zijn als volgt van toepassing:
• Minimaal 10 dagen voor Pasen 17 tot 22 april 2025
• Minimaal 14 dagen voor 26 december 2025 tot 7 januari 2026
• Minimaal 10 dagen voor 8 januari tot 15 maart 2026
Enkele reishuur
Roadtrips eindigen niet altijd waar ze beginnen. Als een huurder de camper aflevert op een andere vestigingslocatie dan waar hij is opgehaald, geldt een minimale boekingsperiode van zeven dagen, samen met een enkele reistoeslag, zoals hieronder vermeld.
Aanvullende minimumperioden zijn als volgt van toepassing en zijn onderhevig aan wijzigingen, die door ons verkoopteam zullen worden gecommuniceerd:
• Er geldt een minimum van 7 dagen voor reizen van AKL naar CHC van 1 april tot 30 september 2025.
• Er geldt een minimum van 10 dagen voor reizen van AKL naar CHC van 1 oktober 2025 tot 31 maart 2026.
• Er geldt een minimum van 10 dagen voor reizen van AKL/CHC naar ZQN van 1 april tot 30 september 2025.
• Er geldt een minimum van 14 dagen voor reizen van AKL/CHC naar ZQN van 1 oktober 2025 tot 31 maart 2026.
Kosten voor een enkele reis:
• Voor ophalen in Auckland en retourneren in Christchurch of Queenstown tussen 1 april en 30 september 2025 - NZD 189.
• Voor ophalen in Auckland en retourneren in Christchurch of Queenstown tussen 1 oktober 2025 en 31 maart 2026 - NZD 295.
• Voor ophalen in Christchurch of Queenstown en retourneren in Auckland tussen 1 oktober 2025 en 31 maart 2026 - NZD 189.
• Voor ophalen in Christchurch en terugbrengen in Queenstown tussen 1 april 2025 en 31 maart 2026 - NZD 189.
• Voor ophalen in Queenstown en retourneren in Christchurch tussen 1 oktober 2025 en 31 maart 2026 - NZD 89.
Reisbeperkingen
Niet alle campers zijn geschikt voor alle rijsituaties, dus het is belangrijk dat de juiste camper wordt gekozen voor de geplande reis. thl, kan naar eigen goeddunken, het reizen met campers in bepaalde gebieden beperken vanwege ongunstige weg- of weersomstandigheden, en de afstand tot genomineerde bestemmingen in verhouding tot de lengte van de huurperiode. Indien van toepassing worden eventuele verdere beperkingen bij het ophalen vermeld. Huurders worden aangemoedigd om contact op te nemen met On-Road Assist op 0800 788 558 of +64 9 801 3857 als ze zich zorgen maken over de toegankelijkheid over de weg.
Voor de veiligheid van de huurders zijn de volgende reisbeperkingen van kracht:
• Alle campers mogen alleen op verharde/bitumenwegen rijden. De enige uitzondering hierop is het losse wegdek op grote toegangswegen tot skigebieden of erkende toegangswegen tot campings met een lengte van minder dan 12 kilometer.
• Er mag niet met een camper worden gereden op alle toegangswegen naar skigebieden van 1 juni tot 31 oktober, Skippers Road (Queenstown), Crown Range Road/Cardrona Valley Road, Ninety Mile Beach (Northland), Wanaka – Mt Aspiring Road voorbij de afrit naar Treble Cone, Ball Hut Road (Mt. Cook) en ten noorden van Colville en Waikawau Township (Coromandel Peninsula).
Gasten die zonder toestemming naar beperkte gebieden reizen, maken alle aansprakelijkheidsdekking ongeldig in het geval van schade of een ongeval en kunnen onderworpen zijn aan een boete van AUD 300,00 voor elke geïdentificeerde gelegenheid.
Kilometers
Onderschat voor de veiligheid niet de tijd die nodig is om van het ene punt naar het andere te rijden. Hoewel de campers een ongelimiteerd aantal kilometers bevatten, raden wij u aan maximaal 250 kilometer per dag te reizen, of het equivalent van 4-5 uur rijden. Wij moedigen huurders aan om minimaal elke 2 uur een pauze te nemen tijdens het rijden.
Het inleveren van de camper
De camper is een thuis weg van huis en voor het comfort raden we aan dat hij tijdens de roadtrip netjes blijft. De camper moet worden teruggebracht naar het filiaal zoals deze is meegenomen, waarbij het interieur is schoongemaakt en de toiletcassette (indien van toepassing) en de vuilwatertanks zijn geleegd. De buitenkant van de camper hoeft niet te worden schoongemaakt, tenzij deze bedekt is met overmatig vuil of modder, waardoor het voor ons team moeilijk is om de staat ervan te zien. Het Cleaning Pack kan vooraf worden gekocht of bij het ophalen worden toegevoegd, zodat u het product snel en eenvoudig kunt retourneren.
Reparaties
Wij begrijpen dat er tijdens uw vakantie kleine reparaties aan de camper nodig kunnen zijn. Om verdere verstoringen van de roadtrip te voorkomen, kunnen reparaties tot AUD 100 zonder toestemming worden uitgevoerd als de schade niet door de huurder is veroorzaakt. Deze worden terugbetaald op vertoon van de betalingsbewijzen. Als er reparaties van meer dan NZD 100 nodig zijn, moet het On-Road Assist-team op de hoogte worden gesteld voordat een reparatie wordt voltooid. Ongeautoriseerde reparaties zijn niet toegestaan.
Alle campers vallen onder de dekking van de New Zealand Automobile Association en er is 24 uur per dag mechanische pechhulp beschikbaar. Neem indien nodig contact op met On-Road Assist op 0800 788 558 of +64 9 801 3857.
Verkeersovertredingen, tolgelden en boetes
thl zal eventuele kosten die de huurder tijdens zijn roadtrip ontvangt voor verkeersovertredingen, tolheffing of parkeerboetes doorberekenen. Het behoudt zich het recht voor om de ontvangen tolkosten in rekening te brengen op de creditcard of debetkaart van de huurder na ontvangst van de tolkosten. Er kunnen administratiekosten van NZD 75 in rekening worden gebracht ter dekking van de bijbehorende administratieve kosten per ontvangen tolheffing, verkeersovertreding of parkeerboete.
Dieren
Honden en katten zijn alleen toegestaan in alle campers. Voor huisdieren geldt een toeslag van NZD 315,00 (exclusief hulpdieren). Het volledige beleid kunt u bekijken op de website van thl. Hulphonden zijn toegestaan in alle voertuigen. Als een voertuig bevuild wordt door een huisdier wordt teruggebracht, behoudt thl zich het recht voor om extra schoonmaakkosten in rekening te brengen. Het volledige beleid kunt u bekijken op de website van thl.
Roken en drugs
Alle campers zijn een rookvrije en drugsvrije zone; daarom is roken of drugs niet toegestaan in campers.
Betaling bij vestigingen
Om veiligheidsredenen accepteren de vestigingen alleen creditcards en betaalkaarten voor de kosten die betaald worden bij het ophalen en inleveren van de camper. In de vestigingen wordt geen contant geld geaccepteerd. De borgsom, indien van toepassing, kan niet worden betaald met een prepaid creditcard.
Kredietkaarten
Britz accepteert Visa, MasterCard en American Express. Voor de huurkosten en eventuele aanvullende producten gelden de volgende tarieven:
*Genoemde percentages zijn onder voorbehoud van wijzigingen
Reisverzekering
Voor uw gemoedsrust raden wij alle gasten ten zeerste aan een particuliere reisverzekering van het hoogste niveau af te sluiten.
Persoonlijk letsel
De camper heeft een WA-verzekering en het is waarschijnlijk dat elk ander voertuig dat bij een ongeval betrokken is, ook een WA-verzekering heeft. Afhankelijk van de omstandigheden van een ongeval kan de huurder het recht hebben om zijn persoonlijke letsel te claimen bij de WA-verzekering van de partij die verantwoordelijk is voor het ongeval. thl raadt ten zeerste aan dat alle passagiers hun eigen reisverzekering voor persoonlijk letsel afsluiten. thl aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor persoonlijk letsel opgelopen tijdens de huur. Behalve wanneer dergelijk verlies of schade wordt veroorzaakt door eigen nalatigheid of schending van de Algemene Voorwaarden van de Huurovereenkomst (of die van zijn werknemers). thl aanvaardt geen aansprakelijkheid voor enig verlies of schade aan persoonlijke bezittingen of eigendommen van de huurder (of enige persoon of entiteit die verband houdt met de huurder).
Eigendoms schade
De camper is verzekerd voor schade daaraan en schade aan eigendommen van derden. De huurder is echter verantwoordelijk tot het bedrag van de toepasselijke aansprakelijkheid voor schade aan eigendommen van derden of aan de camper. De huurder is ook verantwoordelijk voor de kosten van het dagtarief voor de periode dat het voertuig wordt gerepareerd. Er vindt geen restitutie plaats voor een ongebruikt deel van de huurperiode. De aansprakelijkheid is van toepassing op elke claim. thl behoudt zich het recht voor om eventuele schade aan de camper in rekening te brengen, inclusief schade aan eigendommen van derden die niet is gemeld maar wel is vastgesteld bij teruggave van de camper.
Aansprakelijkheidsopties
Huurders kunnen kiezen uit de volgende aansprakelijkheidsopties:
• ‘The Low Road’ – het meest basale niveau van aansprakelijkheidsdekking.
• ‘The High Road’ - de hoogste aansprakelijkheidsdekking die de meeste gemoedsrust biedt.
Het te betalen bedrag voor elke aansprakelijkheidsoptie is gebaseerd op het aantal huurdagen voor de minimale huurperiode die van toepassing is op elke camper of het totale aantal dagen van de camperboeking. Het maximale tarief voor Aansprakelijkheidsopties bedraagt 50 dagen per huursegment.
*Aansprakelijkheid is onderhevig aan uitsluitingen
Er wordt een creditcardautorisatie geregistreerd op het moment van ophalen, ongeacht de aansprakelijkheidsoptie die door de huurder is geselecteerd.
Schade Aansprakelijkheid
Als de huurder ervoor kiest om 'The Low Road' te nemen, is hij/zij verantwoordelijk voor het betalen van de schade aan de camper, waar hij/zij schuld aan heeft. Het aansprakelijkheidsbedrag, dat verschilt per campertype, geldt per schadegeval. Dit is van toepassing ongeacht of de huurder een particuliere reisverzekering heeft afgesloten.
Als de huurder ervoor kiest om 'The High Road' te nemen, is zijn aansprakelijkheid (eigen risico) voor schade nul (behoudens uitsluitingen). De huurder is echter verantwoordelijk voor de totale kosten van eventuele schade, en 'The High Road' en het 'Value Pack' (indien genomen) zijn ongeldig als:
• de huurder een van de voorwaarden van de Huurovereenkomst schendt en die schending de oorzaak is van of bijdraagt aan de relevante schade.
• de schade wordt gedekt door een van de uitsluitingen in het gedeelte 'Andere dingen die u moet weten' hieronder.
Wisselkoers- en valutavariaties
Alle transacties worden uitgevoerd in Nieuw-Zeelandse dollars. Als gevolg van wisselkoersschommelingen kan het terugbetaalde bedrag enigszins afwijken van het aanvankelijk in rekening gebrachte bedrag. Terugbetalingen per creditcard kunnen tot 14 werkdagen duren, afhankelijk van de financiële instelling van de huurder. thl is niet verantwoordelijk voor creditcard- of debetkaartkosten of door de bank opgelegde kosten met betrekking tot valutaconversie of buitenlandse transacties.
Value Pack
Het Value Pack is een bundel extra's dat verminderde aansprakelijkheid en geselecteerde producten/diensten met toegevoegde waarde biedt voor een geweldige roadtrip. Het minimumbedrag dat per huurperiode voor het Value Pack moet worden betaald, is gebaseerd op de minimale huurperiode die van toepassing is op de boeking. De prijs voor de Value Pack is NZD 48 per dag voor campers zonder toilet/douche en NZD 56 per dag voor campers met toilet/douche. Het maximaal te betalen bedrag bedraagt 50 dagen per huursegment.
Het Value Pack bestaat uit 'The High Road' (geen eigen risico), schade aan voorruit en banden, schade aan onderstel/bovenhoofd (gedekt voor accidentele schade), kantelen van één voertuig, ventilator/verwarming, 3x toiletchemicaliën, kampeerstoelen en -tafel, baby-/stoelverhogers (op voorafgaand verzoek), sneeuw kettingen (op aanvraag), linnenwissel*, extra bestuurder.
*Met deze service kunnen huurders hun linnengoed en beddengoed tijdens hun huur omruilen na zeven reisdagen bij elk filiaal. Het filiaal moet van tevoren op de hoogte worden gesteld om er zeker van te zijn dat de artikelen beschikbaar en klaar zijn voor de aankomst van de huurders.
Extra's
thl biedt een reeks optionele extra's om roadtrips net iets gemakkelijker te maken.
Toeslagen
Annuleringsvoorwaarden
Bij annulering gelden de volgende kosten:
• Bij annulering 31+ dagen vóór het ophalen - Geen kosten
• Bij annulering 30 tot 7 dagen vóór het ophalen - 20% van de totale huurprijs
• Bij annulering minder dan 6 dagen of minder vóór het ophalen - 50% van de totale huurprijs
• Bij annulering op de dag van ophalen of bij no-show - 100% van de totale huurprijs
• Er vindt geen restitutie plaats bij het te laat ophalen of vroegtijdig terugbrengen van een camper
Voor het berekenen van de annuleringskosten wordt de oorspronkelijke ophaaldatum of de vroegst bevestigde ophaaldatum gebruikt.
Andere dingen die u moet weten
thl behoudt zich het recht voor om naar eigen goeddunken elke verhuur te weigeren.
Tijdens hun roadtrip zijn huurders verantwoordelijk voor:
• Schade veroorzaakt doordat de huurder niet aan de voorwaarden van het huurcontract heeft voldaan.
• Schade veroorzaakt door nalatigheid en/of opzet.
• Schade veroorzaakt aan de camper, op enigerlei wijze, door gedeeltelijke of volledige onderdompeling in water of zout water.
• Schade veroorzaakt aan banden en de voorruit, behalve wanneer ‘Value Pack’ of ‘WAP’ is aangeschaft en van toepassing is.
• Schade veroorzaakt aan de camper wanneer de camper wordt gebruikt in strijd met wet- of regelgeving die het autoverkeer regelt.
• Schade veroorzaakt door het omkantelen van een enkel voertuig, behalve wanneer het ‘Value Pack’ is aangeschaft en van toepassing is.
• Schade en bijbehorende kosten bij het bergen van een vastgelopen voertuig.
• Schade of verlies veroorzaakt aan persoonlijke bezittingen.
• Schade of verlies veroorzaakt door het huisdier van een huurder.
• Schade veroorzaakt door gebruik van verkeerde of vervuilde brandstof.
• Schade aan het uitschuiven van de camper.
• Schade aan het onderstel of de bovenzijde van de camper, behalve wanneer het ‘Value Pack’ is aangeschaft en van toepassing is.
• Alle campers zijn uitgerust met een locatiebewakingsapparaat. thl behoudt zich het recht voor om waarschuwingen te sturen naar huurders die in strijd met de algemene voorwaarden rijden of de snelheidslimiet overschrijden. Als u de waarschuwingen voortdurend negeert, kan er voor elke geïdentificeerde gelegenheid een toeslag van NZD 300 in rekening worden gebracht.
Voorwaarden onder voorbehoud van wijzigingen. Volledige voorwaarden (in Engels) kunnen bij ons opgevraagd worden.